Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

Būs 11,7 miljoni eiro tramvajiem un vēl vienam sliežu posmam


atlikušas 250 zīmes


Būs 11,7 miljoni eiro tramvajiem un vēl vienam sliežu posmam (12)

Autors: Sarmīte Pujēna
Ceturtdienā, 06. jūnijā, 2019 | BIRKAS: tramvajs , rekonstrukcija , ES , Attīstības pārvalde , Būvvalde , Arvīds Vitāls , Satiksmes ministrija
Izdrukāt Ziņot
Transporta attīstības shēma Lielās ielas posmam tika izstrādāta jau 2009.gadā, nu to varēs realizēt.
Transporta attīstības shēma Lielās ielas posmam tika izstrādāta jau 2009.gadā, nu to varēs realizēt.

Pilsētas attīstības komitejā 6.jūnijā deputāti vienbalsīgi pieņēma lēmumu papildināt projektu "Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas kompleksa rekonstrukcija".

Lēmums saistīts ar Satiksmes ministrijas vēstuli par papildu līdzfinansējuma 10 miljonu eiro apmērā piešķiršanu SIA "Liepājas tramvajs" projekta īstenošanai. Šim ministrijas piešķirtajam finansējumam pieskaitot valsts un pašvaldības līdzfinansējumu, kopējā summa, par kuru iespējams papildināt projektu, ir 11,7 miljoni eiro, komitejas sēdē deputātus informēja projekta vadītājs Uldis Klaks-Kleins.

Par šo naudu būs iespējams iegādāties piecus zemās grīdas tramvaja vagonus, un, atsakoties no sestā, rekonstruēt vienu no vēl nepārbūvētajiem sliežu ceļa posmiem – no veikala "Drogas" līdz Peldu ielai, kā arī tam pieguļošo teritoriju Lielās ielas posmā no Liepājas Universitātes līdz Peldu ielai.

Kā komitejā sacīja Būvvaldes vadītājas vietnieks, galvenais teritorijas plānotājs Arvīds Vitāls, desmit gadus domāts par to, kā sakārtot šo satiksmes mezglu*, un nu beidzot pašvaldībai būs līdzekļi, lai to izdarītu.

"Šāda transporta attīstības shēma jau ir kopš 2009.gada. Izpētei toreiz piesaistījām  SIA "E.Daniševska biroju" un SIA "Solvers", kas veica perspektīvo autoplūsmu modelēšanu. Mērķis šādas transporta shēmas izstrādei bija samazināt kopējo tranzīta transporta plūsmu cauri centram, novirzot to pa Zirņu un Ganību ielām, kā arī uzlabot kopējo satiksmes dalībnieku drošību.

Mans viedoklis arī šodien ir, ka Liepājas centram kā pilsētas dzīves aktivitātes kodolam jāsaglabājas un jāattīstās, par prioritāti izvirzot gājēju un velotransporta drošas pārvietošanās iespējas, sabiedrisko transportu, privāto un piegādes transportu," portālam irliepaja.lv sacīja Vitāls.

Par sagatavoto lēmuma projektu atzinīgi izteicās gan domes priekšsēdētājs Jānis Vilnītis, gan viņa vietnieki un komitejas vadītājs Jānis Vilnītis. Kā norādīja Vilnītis, – tā ir veiksme, ka Liepājai piešķirts šāds papildu finansējums.

"Manuprāt, saprātīgs lēmums, ka atsakāmies no viena vagona, un sakārtosim šo ielas posmu, lai novērstu bīstamību," atzina Vilnītis.

Savukārt vicemērs Uldis Sesks, piebilda, ka tā ir veiksme, ka Liepāja ir viena no nedaudzajām pilsētām valstī, kurai ir tramvajs, kas šajā gadījumā arī deva iespēju piesaistīt papildu finansējumu.

"Šis būtu ļoti labs finišs tramvaja projektam, kas ļaus arī sakārtot līnijas centrālo daļu," sacīja Sesks.

Vicemērs Gunārs Ansiņš norādīja, ka būs pabeigts viens posms esošās tramvaja līnijas rekonstrukcijā, un paliks vien "mazas astītes". Ansiņš arī izteica pateicību Attīstības pārvaldei, kas spējusi ātrā tempā sagatavot dokumentāciju papildu finansējuma piešķiršanai, un atgādināja, ka sagatavotais projekta papildinājums vēl būs jāaizstāv ministrijā. Tāpat Ansiņš norādīja, ka nākamajā ES plānošanas periodā ir jāatgriežas pie jaunu vagonu iegādes, jo to skaits būs nepietiekams.

Kā jau vēstīts, 2018.gada novembrī, "Liepājas tramvajs" valdes loceklis Aigars Puks noslēdza līgumu ar uzņēmuma "Končar - Electric Vehicles Inc." par sešu jaunu tramvaja vagonu piegādi, un tas nozīmē, ka Liepāja līdz 2020.gada beigām pavisam varētu saņemt 11 zemās grīdas tramvajus.

*2009.gada 3.septembrī Pilsētas attīstības komiteja atbalstīja SIA "SPI - Ventspils" izstrādāto satiksmes modelēšanas, izpētes un satiksmes organizācijas shēmu pilsētas centra teritorijai, starp Tirdzniecības kanālu, Zirņu ielu, Lauku ielu un Uliha ielu, ka arī SIA "E.Daniševska biroja" un SIA "Solvers" izstrādāto satiksmes plūsmu detalizētu izpēti pilsētas centra teritorijai starp K.Valdemāra ielu, Jūrmalas ielu, Siena ielu, Kuršu laukumu, Malkas ielu, Kungu ielu, Bāriņu ielu, Kārļa Zāles laukumu un Jūras ielu.

Šie dokumenti tika ņemti vērā, izstrādājot jauno Liepājas teritorijas plānojumu.


Sludinājums

M.Z.
14:00 | 06/06/19
ZIŅOT
(-1)
(6)
+

Tas labi! Neaizmirstiet centrā turpināt velojoslas attīstīt. Pareizi Vitāls saka - gājeji-velobraucēji-sabiedriskais transports.

Opis
14:02 | 06/06/19
ZIŅOT
(-0)
(3)
+

Redzēs, kā būs, dikti jau nu muļļājas pa to Lielo štrāsi

E
14:05 | 06/06/19
ZIŅOT
(-0)
(9)
+

Izklausās labi, kaut tā arī viss izdotots!

Lūdzu
15:45 | 06/06/19
ZIŅOT
(-5)
(5)
+

saglabāt veco sliežu ceļu Klaipēdas ielā līdz jaunajai Vētras ielai , kur dzīvos tūristi, braucēji būs, tālāk kaut vai līdz pilsētas robežai ja ne līdz Dienvidu kapiem, tad riņķī apkārt uz pilsētu! Kā nu projektētāji izdomātu, bet braucēju būtu-arī pilsētas viesi !

Skumji
16:02 | 06/06/19
ZIŅOT
(-1)
(9)
+

Ka tramvajs Liepājā ir tikai ezrrkrasta un centra iedzīvotājiem. Nu tad lai turpina pustukši braukāt.

Hmm
18:32 | 06/06/19
ZIŅOT
(-2)
(1)
+

Neko nesapratu. Iepriejs teica ka pasutija 6 vagonus. Tagad pieskira vel naudu un kko stasta ka bus jaatsakas no viena...Pilnigi saputroja galvu. Vai tas nozime ka bus kopaa tikai 5, vai ari ka pie ieprieks pasutitajiem 6 klat naks 5 un kopaa bus 11?

fhtyrrb
11:39 | 07/06/19
ZIŅOT
(-0)
(2)
+

Nav manīt ka tie trumuļi būtu kaut puspilni . Liekas pustukši

Sonijs Eriksons
18:41 | 06/06/19
ZIŅOT
(-0)
(6)
+

būs iespēja pie esošajiem 6, vēl 5 vagonus nopirkt, gan arī vēl sliežu posmu sakārtot. Bija otrs variants - nopirkt vēl papildus 6 vagonus, bet sliežu ceļu neremontēt. Tagad viena vagona izmaksas ieguldīs sliežu posmā.
Cerams, tagad bišķi skaidrāka tā bilde :)

par
21:07 | 06/06/19
ZIŅOT
(-2)
(2)
+

par pieguļošo teritoriju - vai tās pērkones, kas saaugušas starp sliedēm pie tilta, tā arī tur paliks? Ļoti savāda ideja, varbūt labi domāta, bet rezultāts skumjš

Skumji
06:51 | 07/06/19
ZIŅOT
(-5)
(1)
+

Skumji, ka pilsētas centru nevis atbrīvo no liekā transporta, bet vēl plāno to paplašināt. Pāķu īstermiņa domāšana

redzka
20:07 | 12/06/19
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

Vilnītim izrādās ir arī vietnieks Vilnītis :)

abdullah
16:30 | 21/06/19
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

We Offer all types of Finance Business Personal Cash
Quick Cash Advance. Fast Credit Check. Cash Today.
Fast Cash Online
low interest rate as low as 2%
Financial Cash Available Here
Business Personal Cash
I'll advise All Cash seeker should contact us
Contact Us At : abdullahibrahimlender@gmail.com
whatspp Number +918929490461
Mr Abdullah Ibrahim

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki