Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

Jahtu ostas aktīvi strādā pie infrastruktūras attīstības


atlikušas 250 zīmes


Jahtu ostas aktīvi strādā pie infrastruktūras attīstības

Ceturtdienā, 03. novembrī, 2016 | BIRKAS: jahtu centrs , osta , Kārlis Kints
Izdrukāt Ziņot

Latvijas jahtu ostas, arī Liepājas, aktīvi strādā pie infrastruktūras attīstības, un nozare attīstās, aģentūrai LETA apliecināja aptaujātie jahtu ostu pārstāvji.

Liepājas Jahtu centrā vadītājs Kārlis Kints aģentūrai LETA sacīja, ka centrs iegulda infrastruktūras attīstībā, tostarp peldošo piestātņu rekonstrukcijā. "Plānā ir nopietni pie infrastruktūras attīstības sākt strādāt nākamajā sezonā, un tad, es domāju, ka 2018.gadā varētu būt redzami uzlabojumi gan piestātnēs, gan jahtu ostā," sacīja Kints, piebilstot, ka uzlabojumi atvieglos jahtu pietauvošanos.

Viņš piebilda, ka arī pārējās jahtu ostas strādā pie infrastruktūras attīstības projektiem un nozare attīstās. "Pilnīgi droši var teikt, ka viss iet attīstības virzienā," viņš uzsvēra.

"Kapteiņu ostas", kas atrodas Salacgrīvā, direktors Ojārs Jūliks aģentūrai LETA sacīja, ka osta nemitīgi strādā pie infrastruktūras uzlabojumiem. Tāpat nesen "Kapteiņu osta" ir akreditējusi burāšanas sporta skolu un to iecerējusi arī turpmāk attīstīt.

Viņš pastāstīja, ka nākamgad "Kapteiņu osta" plāno pretendēt uz Zilā karoga statusu, kā arī piesaistīt vairāk jauniešu burāšanas skolai un popularizēt burāšanu kā sporta veidu. "Daudzi vienkārši nesaprot, ka dzīve Salacgrīvā ir ekskluzīva, jo 90% vietu Latvijā nav iespēju izmantot burāšanai, tāpēc ir svarīgi popularizēt šo sporta veidu, ieinteresēt jauniešus," viņš sacīja, piebilstot, ka Latvijas Zēģelētāju savienībai būtu vairāk jāpopularizē burāšana ar jahtām jauniešu vidū, jo jahtklubos jauniešus var nodrošināt ar nepieciešamo infrastruktūru, tas nav ļoti dārgs sporta veids.

Jūliks arī sacīja, ka ikvienai jahtu ostai ir sava burvība, ar ko piesaistīt klientus, - kādam ir jaunas laivu izcelšanas iespējas, citam labākas iespējas uzglabāt jahtas ziemas sezonā. "Kapteiņu ostas" priekšrocība ir attīstīta infrastruktūra vasaras sezonā, kā arī restorāna pieejamība un citas atpūtas iespējas.

"Andrejostas" pārstāvis Aleksandrs Iļjens pastāstīja, ka "Andrejosta" ik gadu mēģina labot piestātnes, kā arī uzlabot servisa kvalitāti. Tāpat osta nodarbojas ar mārketingu, lai piesaistītu vairāk klientu no ārvalstīm un piedāvātu konkurētspējīgus pakalpojumus salīdzinājumā ar Eiropu.

Arī Ventspils jahtu ostas "Ventspils Marine" pārvaldnieks Reinis Ābele sacīja, ka "Ventspils Marine" strādā pie infrastruktūras projektiem, kā, piemēram, šogad atvēra kafejnīcu, kas strādā vasaras sezonā, un nākamgad plāno īstenot kopprojektu ar citām Latvijas ostām, kas paredzēts infrastruktūras sakārtošanai. "Viss Latvijas ostu tīkls tiks ļoti nopietni uzlabots. Tas ir pārrobežu - Latvijas-Igaunijas - projekts," skaidroja Ābele, plašāk projektu nekomentējot.

Viņš piebilda, ka kopumā nozare attīstās, taču klientu apjoms, ko iespējams piesaistīt no Baltijas jūras, ir ierobežots, līdz ar to svarīgi nākotnē piesaistīt vairāk jahtu no citām Eiropas valstīm. "Tas ir pietiekami sarežģīts, ilgstošs process, lai cilvēks nopirktu jahtu, iegūtu tiesības, sāktu ar to burāt un pēc tam aizbrauktu uz citu valsti. Tas nav tā, ka vienā dienā jahtu skaits ostā stipri pieaug. Mums šobrīd Ventspilī uz vietas nav vietējās flotes, bet mēs plānojam tajā virzienā vairāk pastrādāt," viņš sacīja.


Sludinājums

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki