Liepājas karostas kanāla sanācijas projektam paredzētos Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus vairāk nekā 15 miljonu eiro apmērā pārdalīs citiem projektiem pilsētā.

To trešdien žurnālistiem pēc koalīcijas partiju darba grupas sēdes par ES fondiem sacīja Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieks Armands Eberhards.

"Mēs sēdē detalizēti runājām par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības, Satiksmes un Ekonomikas ministriju aktivitātēm līdzekļu apguvē 2007.līdz 2013.gada plānošanas periodā. Detalizētāka saruna bija par aktivitātēm Liepājā. (..) Kā [Liepājas mēra Ulda] Seska kungs teica – ārējo faktoru iespaidā Liepājas Karostas kanāla attīrīšanas projekts nevar realizēties laikā un pieejamajā budžetā, tāpēc, lai nezaudētu finansējumu, līdzekļus izmantosim alternatīviem projektiem," klāstīja Eberhards.

Viņš minēja, ka šobrīd Liepājas pašvaldībai kopā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju uzdots sagatavot darba grafiku infrastruktūras projektiem, kuros izmantot attiecīgos līdzekļos. Tos paredzēts virzīt Liepājas ostas padziļināšanai, tās sliežu ceļiem, kā arī pilsētas lidostas infrastruktūras attīstībai. Tāpat pašvaldībai ar ministriju jāvērtē, vai iespējams izmantot līdzekļus kādai ar piesārņojuma mazināšanu saistītai aktivitātei.

Pēc Eberharda teiktā, pārdalīt paredzēts vairāk nekā 15 miljonus eiro.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka Liepājas Karostas kanāla attīrīšanas projekta ietvaros ir paredzēta kanāla gultnes attīrīšana – savācot piesārņotās nogulsnes un deponējot tās iepriekš izveidotajā apglabāšanas vietā Karostas kanāla austrumu galā. Paredzēts, ka projekts likvidēs piesārņojumu Karostas kanālā 780 tūkstošu kvadrātmetru platībā un uzlabos vides kvalitāti Liepājas ostā.

Karostas kanāls kā vēsturiski piesārņota vieta ir noteikts atbilstoši Helsinku komisijas Baltijas jūras rīcības plānam un ir viena no deviņām visvairāk piesārņotajām teritorijām Latvijā.