Šodien un rīt, 5. oktobrī, Ekonomikas ministrijā un Rīgas domē risinās starptautisks seminārs par jauna, unikāla velomaršruta izveidi Eiropā. Tajā iekļauta arī Karosta.

Gandrīz pusgadsimtu Eiropu divās daļās sadalīja „Dzelzs priekškars” – robeža, kas stiepās no Barenca līdz Melnajai jūrai. Projekta mērķis ir izveidot velomaršrutu „Dzelzs priekškars” (Iron Cutrain Trail – EiroVelo 13 – North) un dot iespēju cilvēkiem 6800 km garā maršrutā labāk iepazīt kādreiz ar “dzelzs priekškaru” šķirto valstu vēsturi, kultūru un tradīcijas, kā arī militāro mantojumu.

„Dzelzs priekškara” maršruta projektā kopumā iesaistītas visas valstis, kuras „Dzelzs priekškars” šķērsojis. Maršruta ziemeļu daļa šķērsos Latviju, Lietuvu, Igauniju, Poliju, Somiju, Zviedriju un Vāciju.

Projekta ietvaros Latvijas teritorijā paredzēta jauna 582 km gara Eirovelo maršruta izveide. Projekta ilgums ir 12 mēneši un tā īstenošanas gaitā, konsultējoties ar pašvaldību un tūrisma profesionāļiem, tiks apzināts jaunais maršruts, kā arī esošā un nepieciešamā infrastruktūra.