Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

Lasītājs: Ar ko ziemā laista Liepājas ielas?


atlikušas 250 zīmes


Lasītājs: Ar ko ziemā laista Liepājas ielas? (1)

Autors: Sarmīte Pujēna
Otrdienā, 18. decembrī, 2018 | BIRKAS: ielu tīrīšana , sniegs , ziema , Komunālā pārvalde , Clean R , Andis Dejus , Liepājas ūdens
Izdrukāt Ziņot
FOTO: Publicitātes

Portāla irliepaja.lv lasītāji interesējas, kas tas ir par šķidrumu, ar ko laista Liepājas ielas pret apledojumu, vai tas nav kaitīgs dabai un cilvēkiem?

Jautājumus, kāds ir šķīduma sastāvs, cik tas ir vai nav kaitīgs dabai, cilvēkiem? – uzdevām Komunālajai pārvaldei un uzņēmumam "Liepājas ūdens".

Kāds liepājnieks arī jautā, vai laistītāji nepārcenšas - piemēram, pagājušajā nedēļā, kad temperatūras stabiņš vēl bija plusos, laistīts visai krietni – divām mašīnām reizē braucot pa vienu ielu. Tāpat liepājnieks vēlējās zināt, vai ir kādas sankcijas, ja šķidrums tiek liets par daudz?

Komunālās pārvaldes sagatavotajā atbildē teikts:

"Tas ir sāls un ūdens maisījums (mitrināts sāls), kuru sagatavo ar īpašu iekārtu. Tas nodrošina, ka sāls graudiņi uz sasalušas virsmas nekur neaizripo vai tos neaizpūš vējš, bet tie pieķeras asfaltam un sāk iedarboties.

Šī ir visplašāk izmantotā tehnoloģija, veicot ielu uzturēšanas darbus ziemā. To pielieto, kamēr temperatūra nepārsniedz mīnuss 5 grādus.

Nereti uz brauktuvēm mitrināto sāli izstrādā tad, kad gaisa temperatūra vēl ir plusos, taču uz ceļa klātnes veidojas vai var prognozēt apledojuma veidošanos. Apledojums veidojas zemes virskārtas un gaisa temperatūras starpības dēļ, to veicina ziemas mēnešos raksturīgs gaisa mitrums.

Brauktuves slīdamības likvidēšana ar mitrinātu sāli notiek, izkaisot divu veidu normas – mazo, kas ir 70 kg uz viena kilometra 3,5 m platas braucamās joslas; lielo normu – izkaisot 140 kg uz kilometru 3,5 m platas braucamās joslas.  

Stipra sniega, apledojuma, zemākas gaisa temperatūras nekā mīnuss 5 grādi apstākļos, atkarībā no brauktuves seguma, uz ceļiem un ielām izstrādā arī smilts-sāls maisījumu vai kaisa tīru smilti, notiek brauktuvju attīrīšana no sniega, sniega savākšana un izvešana.      

Saskaņā ar 2016.gada 19.oktobrī noslēgto līgumu Nr.LPP2016/78 "Par Liepājas pilsētas ielu uzturēšanas darbiem ziemas sezonās", Liepājas pilsētā ielu brauktuvju uzturēšanu ziemas sezonā nodrošina  SIA "Clean R". Saskaņā ar šo līgumam, ja uzņēmums nav atbilstošā kvalitātē paveicis darba uzdevumu, tas jāpaveic atkārtoti, par uzņēmuma līdzekļiem, vai tiek aprēķināta soda nauda.

Pieredzes apmaiņā ar VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" speciālistiem un citiem lielākajiem Kurzemes pilsētu (Ventspili, Jelgavu) ielu uzturēšanas dienestiem esam pārrunājuši dažādas brauktuves slīdamības likvidēšanas metodes. Ņemot vērā mūsu klimatiskos apstākļus un pieejamos finanšu līdzekļus, citas brauktuvju apstrādes metodes nebūs tik efektīvas".

Pašvaldības uzņēmuma "Liepājas ūdens" valdes priekšsēdētājs Andis Dejus, vaicāts vai netiek pārslogotas pilsētas attīrīšanas iekārtas, ko apsaimnieko šis uzņēmums, portālam irliepaja.lv atbildēja īsi: "Tiekam galā".

Arī Dejus uzskata, ka par esošo metodi "nekas labāks nav izgudrots", bet vaicāts, vai, viņaprāt, ielu uzturētājs nepārcenšas, sacīja: "Viss ir relatīvs – ja cilvēks paslīd un salauž elkoni, viņam liekas, ka kaisīts vai laistīts par maz, bet, kad kurpes paliek baltas, – ka par daudz. Kad līst lietus, tad gan sāli nevajadzētu bērt..."


Sludinājums

liepāja
06:56 | 20/12/18
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

Ar nanoūdeni!

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki