Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

Uzsākta Liepājas ostas auto pievadceļa rekonstrukcija


atlikušas 250 zīmes


Uzsākta Liepājas ostas auto pievadceļa rekonstrukcija

Pirmdienā, 20. maijā, 2019 | BIRKAS: osta , SEZ , rekonstrukcija , uzņēmējdarbība , ielu remonts , CTB , Brīvostas iela
Izdrukāt Ziņot
FOTO: publicitātes

Lai turpinātu īstenot Liepājas SEZ projektu "Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība", uzsākta Liepājas ostas auto pievdaceļa pārbūve un paplašināšana.

Atbilstoši iepirkumu procedūrai un noslēgtajam līgumam darbus veic SIA "CTB". Būvdarbus pilnībā plānots pabeigt līdz 2020.gada vasarai, informē Liepājas SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Liepājas ostas auto pievadceļu, kas savieno Liepājas ostu ar O.Kalpaka ielu un tālāk ar Pulvera ielu, izbūvēja 1999.gadā ar mērķi autotransporta plūsmu iespēju robežās novirzīt no dzīvojamajiem mikrorajoniem. Auto pievadceļa ekspluatācija 20 gadu laikā ir ietekmējusi tā kvalitāti un tas vairs nav atbilstošs pieaugošajai kravu plūsmai, kas uz un no ostas tiek vesta pa autoceļu. Pievadceļa rekonstrukcija un paplašināšana mazinās sastrēgumus un uzlabos drošību.

Kopējais rekonstruējamo autoceļu garums ir aptuveni 2,7 km un tā ietvaros tiks veikti sekojoši darbi:
– autoceļa pārbūve no O. Kalpaka ielas līdz ostas caurlaidei Brīvostas ielā, kas paredz esošās brauktuves pārbūvi, gājēju ietves un apgaismojuma izbūvi, lietus ūdens savāšanas sistēmas ierīkošanu. Autoceļa posmā, kuram pieguļ dzīvojamo māju rajons tiks izbūvēta trokšņu aizsargsiena apmēram 350 metru garumā.
– ostas iekšējā koplietošanas ceļa pārbūvi no ostas caurlaides Brīvostas ielā līdz ostas caurlaidei Atslēdznieku ielā –brauktuves seguma atjaunošana, gājēju ietves un apgaismojuma izbūve, lietus ūdens savākšanas sistēmas ierīkošana, seguma nomaiņa 4 dzelzceļa pārbrauktuvēm.
– Esošās brauktuves seguma atjaunošana, gājēju ietves un apgaismojuma izbūve, dzelzceļa pārbrauktuves seguma nomaiņa ceļa posmā no ostas caurlaides Atslēdznieku ielā līdz Raiņa ielai.

Uz būvdarbu laiku tiks atjaunota satiksme no ostas pa Siļķu ielu līdz Kalpaka ielai. Iebrauktuve ostas termināļos būvdarbu laikā notiek no Kalpaka ielas un Brīvostas ielas. Izbraukšana turpmāk tiks organizēta pa Siļķu ielu. Ir veikti nepieciešamie sagatavošanas darbi, lai smagais autotransports no 20. maija varētu izmantot šo ielu , norāda Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis, uzsverot, ka satiksmes organizācijas izmaiņas un izbraucošā transporta novirzīšana pa Siļķu ielu varētu ilgt aptuveni 3–4 mēneši.

SIA "CTB" valdes loceklis Pēteris Andrijānovs atzīst, ka projekts kopumā ir visai komplicēts, turklāt tiek izmantota pilsētā līdz šim nekur citur neredzēta ielas seguma konstrukcija, kas veidota tā, lai izturētu kravas automašīnu smagumu. SIA "CTB" veiks esošā seguma reciklēšana kopā ar pamatkonstrukciju, kas tiks demontēta, bet pēc inženierkomunikāciju izbūves reciklēto materiālu izmantos kā pamatkārtu uz kuras izbūvēs pamatkonstrukciju, ko veidos CTB betonrūpnīcā samaisīts šķembu maisījumu kopā ar cementu, bet virsū klās 3 kārtas asfaltu.
 
Savukārt domājot par to, lai pa ostas pievadceļu braucošo kravas automašīnu radītais troksnis netraucētu tuvumā esošo māju iedzīvotājiem, Liepājas SEZ pārvalde Brīvostas ielas posmā līdz Kalpaka ielai izbūvēs 3,5 m augstu trokšņus absorbējošu sienu.
 
Projekta "Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība" kopējās izmaksas, ieskaitot arī dzelzceļa būvdarbus, ir 7 miljoni eiro, no kuriem aptuveni 4,5 miljoni ir ES dotais finansējums, bet pārējā nauda ir Liepājas SEZ pārvaldes līdzfinansējums.


Sludinājums

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki