Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

Vai tā tam ir jābūt – krustojums "aiz restēm"?


atlikušas 250 zīmes


Vai tā tam ir jābūt – krustojums "aiz restēm"? (42)

Autors: Sarmīte Pujēna
Otrdienā, 17. jūlijā, 2018 | BIRKAS: rekonstrukcija , satiksmes drošība , Uliha iela , Klaipēdas iela , Būvvalde , Indulis Kalns , Aizputes ceļinieks
Izdrukāt Ziņot
FOTO: irliepaja.lv

Portāla lasītāja jautā: "Vai, būvējot gājēju pāreju Uliha un Klaipēdas ielas krustojumā, tiešām bija nepieciešamas tik brutālas barjeras? Vai šajā "aplokā" paredzēts ielaist sumbrus?"

Tik tiešām krustojuma risinājums, ko projektējusi SIA "Evolution Road" un īstenojusi SIA "Aizputes ceļinieks" (saskaņā ar iepirkumu, krustojuma rekonstrukcijas izmaksas – 39 030,64 eiro), atgādina trijstūrveida aploku, kurš ierobežots spožām un pamatīgām barjerām, kas, iespējams, pat noturētu tajā Papē mītošos sumbrus, nerunājot nemaz par neapzinīgo gājēju atturēšanu no šī laukuma šķērsošanas.

Pilsētas galvenais arhitekts Indulis Kalns, atbildot uz irliepaja.lv jautājumu, sacīja: "Ir cilvēki, kas savā attīstībā nav tālu no sumbra un lec pāri arī barjerām..." Tieši tāpēc, izvērtējot gājēju potenciālo uzvedību un to, ka ar vienu barjeru joslu varētu nepietikt, pieņemts lēmums tās likt ne tikai gar Klaipēdas ielas malu, kur kursē tramvajs, bet arī gar Uliha ielu un gar gājēju ceļu, tādejādi izveidojot iežogoto trijstūri.

Taču kāpēc izvēlētas tieši šādas – masīvas, ne visai glītas?

"Nekāda daile tā nav, bet uzņēmums "Latvijas Valsts ceļi", ar kuru mums jāsaskaņo šādu intensīvas satiksmes krustojumu (abas – gan Uliha iela, gan Klaipēdas iela – ir maģistrālās brauktuves – irliepaja.lv) risinājumi, norādīja, ka tās barjeras, kuras esam likuši iepriekš, neatbilst standartiem un nav drošas."

Kalns skaidroja, ka šobrīd cinkotās barjeras ir nevajadzīgi uzkrītošas, taču ar laiku, metālam oksidējoties, tā nebūs tik pamanāmas.

Pasaulslavenais dāņu pilsētplānotājs Mikaels Kolville-Andersens ir teicis: "Ja tev ar barjerām ir jābloķē ceļš gājējiem, tas nozīmē, ka infrastruktūru esi plānojis kā idiots."

Sludinājums

Liepājnieks
06:10 | 17/07/18
ZIŅOT
(-14)
(33)
+

Liepājas būvvalde izceļas ar īpašu stulbumu. Pateicoties tiem idiotiem, kuri tur strādā, pilsēta pa šiem gadiem ir kļuvusi ārkārtīgi neglīta. Būvvalde nespēj nevienu projektu glīti izveidot, viss ir brutāli, pavirši izdarīts.Sajūta,ka viņiem tiešām viss vienalga. Par Kalna atbildi, kurā par liepājniekiem ņirgājas,nav ko teikt. Tā viņi par mums arī domā, ka esam mežoņi, neaudzināti un zemāka kasta.

kā sauc - tā atskan
12:31 | 17/07/18
ZIŅOT
(-1)
(0)
+

Un par ko uzreiz mīnuss? Par to, ka es esmu ``kā sauc - tā atskan`` vai par to, ka kaut kas nav pareizi? Ja nav pareizi - tad kas tad nav pareizi?

kā sauc - tā atskan
12:27 | 17/07/18
ZIŅOT
(-1)
(3)
+

Šo dēļ tad arī liepājniekiem barjeras. Bet tie, kas pabijuši tālās Austrumu zemēs, citos kontinentos, stāsta, ka tur visi zvēri svēti - satiksmē vienlīdzīgi kā govis, cūkas, aitas, ķenguri, tā cilvēki. Protams, cilvēki kādus arī nobrauc. Jo viņiem ir braucamie. Tātad - par ko aplamājamies?

kā sauc - tā atskan
12:05 | 17/07/18
ZIŅOT
(-3)
(3)
+

Nevajag ne vispārināt, ne dramatizēt. Liepājnieki ir visādi. Un tā tiešām ir zemāka kasta, kuri slāj bez acīm, bez domāšanas. Kādi pazemes būvnieki ilgi rakņājās pa ietvi pagriezienā no Uliha ielas uz jūrskolas kojām. Lai saglabātu pie uz stūra esošā nama zālienu, kuru par pelēku ``ziloņu taku`` jau bija pataisījuši liepājnieki - slājēji, nama iedzīvotāji bija gar ietves malu sastādījuši platlapjus, ziemcietes un ceriņus. Ar visām tiesībām to darīt, jo par to zaļo gabaliņu mājas iemītniekiem jāmaksā zemes nodoklis. Un ceļa zīmes vietā, ar cerību, ka slājēji sapratīs, ka to zālienu nav jānobradā, ka iešanai domāta iela iun ietves. Bet nē - jau paši būvnieki sasvieda `izrakteņus` uz to, kas sastādīts. Un liepājnieki slāja pa šķirbiņu starp lielo liepu uz stūra un mazītiņo ceriņu pie liepas, kaut gan mierīgi varēja pāriet ielas otrā pusē bez slāšanas. Ietve beidzot ir ejama, bet neatkarīgi no kastām turpina slāt pa piecpirkstu platuma škirbiņu pāri mazajam ceriņam.

Sonijs Eriksons
10:12 | 17/07/18
ZIŅOT
(-8)
(17)
+

a ko tādu Kalns nepareizi pateica!? cilvēki Liepājā tiešām ir kā dzīvnieki, brien un lien kur un kā pagadās!

aizgalda rukšķis
06:49 | 17/07/18
ZIŅOT
(-1)
(19)
+

Sapratāt,,bļauri!?Pēc galvenā arhitekta domām,liepājnieki savā attīstībā nav tikuši tālāk par sumbriem.Tagad skaidrs,kāpēc pilsētā viss tik pavirši tiek darīts-kā kūtī,kā jau pie dzīvniekiem.Neko labāku neesam pelnījuši,jo tiekam uzskatīti par dzīvniekiem aizgaldā.de facto uz mums skatās kā uz zvēriem.

gffjui
07:10 | 17/07/18
ZIŅOT
(-8)
(22)
+

Ir jau arī cilvēki lopi Uzbūvējiet jebkuru taku vai trotuāru un pēc gada paskatieties kur zāle blakus izbradāta Nu nevar tos 10 cm taisni noiet Vajag obligāti zāle iekāpt

kekam
15:09 | 20/07/18
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

Ir redzētas takas no plāksnītēm, abās pusēs simetriski nobradātas pusmetra platumā. Kā citādi nosaukt tos, kuri neiet pa plāksnēm, bet principiāli - blakus?

Kek
13:15 | 17/07/18
ZIŅOT
(-1)
(18)
+

Lopi ir tie, kas izveido gājēju infrastruktūru pilnīgi pretēji gājēju vajadzībām :DDD

Gaits
07:24 | 17/07/18
ZIŅOT
(-7)
(6)
+

nekad netiku manījis, ka kāds cilvēks tur šķērsotu zālāju. Indulis alojas.

Elementari
07:54 | 17/07/18
ZIŅOT
(-0)
(12)
+

Bet tikai viena taciņa, tur ari vajadzēja to gājēju celiņu taisīt!

to Gaits
07:31 | 17/07/18
ZIŅOT
(-1)
(4)
+

zālājā pat taciņa iebradāta bija.

Ola
07:38 | 17/07/18
ZIŅOT
(-6)
(12)
+

Apvelciet apkārt visai pilsētai dzeloņdrātis. Tā uztverot cilvēkus, drīz laikam tā arī būs

Elfs
08:00 | 17/07/18
ZIŅOT
(-2)
(32)
+

Man patīk šī raksta noslēgums - "Pasaulslavenais dāņu pilsētplānotājs Mikaels Kolville-Andersens ir teicis: "Ja tev ar barjerām ir jābloķē ceļš gājējiem, tas nozīmē, ka infrastruktūru esi plānojis kā idiots." "

Patiesība
08:06 | 17/07/18
ZIŅOT
(-2)
(15)
+

Tas jau sen ir skaidrs, ka mūsu pilsētu plāno idioti. Un ar katru gadu paliek arvien sliktāk. Vai vispār ir Liepājā kāds projekts par kuru vispār nebūtu kauns un kas labi realizēts?

Street design
08:18 | 17/07/18
ZIŅOT
(-1)
(19)
+

Liepājā sa*irš visu, ko var sa*irst. Paskataties pilsētā arī laternu novietojumu uz ietvēm! Kā var metru platai ietvei laternu iebliezt pa vidu?

Moiše
09:18 | 17/07/18
ZIŅOT
(-1)
(6)
+

Var, ka Sesks teiks, ta bus

Street design
08:32 | 17/07/18
ZIŅOT
(-2)
(10)
+

Ir milzīga vilšanās par Tramvaja tiltu un savienojumu ar Lielo ielu. Kā var tā sačakarēt ideju par riteņbraucējiem ērtu infrastruktūru? Uz tilta būs atkal kārtējais apvienotais gājēju - velo celiņš.

tā ir
08:42 | 17/07/18
ZIŅOT
(-5)
(18)
+

Smuki neizskatās, bet kā savādāk stulbos gājējus-sumbrus atturēt no ielas šķērsošanas šajā vietā? Tas viss ir pateicoties tiem nejēgām, kuri kā stulbi teļi slāj pāri tur kur nedrīkst. Pie tirgus, kur ir Maxima arī vajag nožogojumu uzstādīt, lai idioti nemetās zem riteņiem!

xt
13:54 | 17/07/18
ZIŅOT
(-2)
(2)
+

Ja tur būs nožogojums, tad varēsiet visu laiku stāvēt pie sarkanā luksofora, jo visu laiku tiks poga nospiesta lai palaižat gājējus....

Kek
13:13 | 17/07/18
ZIŅOT
(-2)
(2)
+

Nu tā tākā ir apdzīvota vieta un tā. Tur cilvēki dzīvo, staigā, skrien, viskaut ko. Nu kā jau apdzīvotā vietā. Ko tu gribēji? Varbūt vēl vajadzēs pie gājēju pārejām drīz nomesties ceļos un skūpstīt bleķa kastes ko sauc par automašīnām?

to tā ir
08:53 | 17/07/18
ZIŅOT
(-10)
(9)
+

Tā vietā, lai būvētu barjeras, ir "jāmierina" autosatiksme, sašaurinot brauktuves, izbūvējot guļošos policistus u.t. t.

Ainis
10:17 | 17/07/18
ZIŅOT
(-12)
(5)
+

Viens no labākajiem Liepājas darbiem pēdējo gadu laikā, uzlabojot gājēju drošību. Autobraucēju nevērība šajā krustojumā jau pārsniedza jebkādus apmērus, nu vismaz bērnus ratiņos varēs droši pārvest pāri.

Ceļš
10:38 | 17/07/18
ZIŅOT
(-6)
(12)
+

Vai domes darbiniekiem nav jāstrādā, ka laiks drukāt sevi slavinošus komentārus?

kā dzīvē
11:04 | 17/07/18
ZIŅOT
(-3)
(14)
+

Te nu skaidri redzams, kas pilsētā ir galvenais - nevis cilvēki, iedzīvotāji, bet kaut kādi mistiski "plānotāji". Kā viņi izplānos, tā visiem būs iet un braukt, un domāt. Dānim pilnīga taisnība.

Kļūda
11:08 | 17/07/18
ZIŅOT
(-5)
(10)
+

Citādi domāju ! Mašīnas pēdējā brīdī nesas pāri krustojumam pilsētas centra virzienā , tramvajam strauji jābremzē . Tātad , bija nepieciešams luksofors , kurš regulētu gan satiksmes , gan gājēju drošību. Man šķiet bīstama un stulba pēc sliedēm gājēju pāreja , protams, plus vēl dzīvnieku A P L O K S !
Tagad šis krustojums un pāreja ir vēl trakāk BĪSTAMS !

to Kļūda
04:24 | 23/07/18
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

To tik ziemā varēs kārtīgi novērtēt, kad būs slidens, jo, pārbraucot sliedes, vadītāja uzmanība vērsta uz pretimbraucošajiem un paralēli braucošo tramvaju, pēcāk tik uz gājējiem, kas tuvojas pārejai. Pirms tam jau mudaki tramvajos skrēja iekšā, tagad brauks nost gājējus arī.

:(
12:28 | 17/07/18
ZIŅOT
(-0)
(3)
+

laikam Galvas ģimenei vairs nav saistības ar luksoforu biznesu, tad jau neliks

Ivonna
11:26 | 17/07/18
ZIŅOT
(-12)
(8)
+

Dzīvoju šajā rajonā un pilnīgi piekrītu, ka barjeras ir nepirciešamas. Cilvēki iet pāri visos iespējamajos punktos, tikai ne tur, kur tas paredzēts-uz pārejas. Šķērso brauktuvi krustu šķerstām, gaidot, kad auto plūsma mazināsies un tad skrirn. Tā vietā, lai paietu tos 10-20m līdz pārejai. Un vēl domā, ka tādā veidā kaut kur ātrāk paspēs, gaidot, kad varēs tikt pāri!

Opis VA
12:15 | 17/07/18
ZIŅOT
(-3)
(13)
+

Bet tas ka tās idiotiskās barjeras traucē krustojuma pārredzamību, tas jau nevienam arhitektam un projektētājam neinteisē.Varēja jau arī apzeltīt, un tad būtu par entiem tūkstošiem dārgākas. Vēl vajadzētu tādas barjeras uzstādīt preti Domes izejai, ka tik kāds ruksis nepaskrien zem auto, ja jau mēs Liepājnieki esam sumbri.

Kk
12:43 | 17/07/18
ZIŅOT
(-1)
(6)
+

Mēs netālu dzīvojam, braucam ar mašīnu, ejam ar kājām, ar riteni braucam. Nebija problēmu līdz šim!!! Tagad nogrāva ietvi, kur parasti gāju kājām uz centru, uzlika žogu, lai es tur vairāk neeju, bet tikai pa pāreju, kura man nebija vajadzīga. Labi, ka vēl luksoforu neuzlika. Un visi manā ģimenē un draugi tā domā. Tagad ir "ļoti skaisti"

xt
13:49 | 17/07/18
ZIŅOT
(-0)
(13)
+

Starp citu cik reizes esmu gribējis šķērsot to jauno pāreju. Man vienmēr ir nācies tāpat, kā iepriekš tai vieta palaist mašīnas, jo neviena neapstājas....

Kalnietis
14:20 | 17/07/18
ZIŅOT
(-2)
(8)
+

Šis jau var pretendēt un kādu stulbuma un uzpūtības balvu - kad Liepājas galvenais arhitektelis paziņo,ka liepājnieki ir stulbāki par sumbriem...

Stulbāki
14:22 | 17/07/18
ZIŅOT
(-8)
(8)
+

ir arī, vērojot kā jūs uzvedaties uz ceļiem.

zāle
14:26 | 17/07/18
ZIŅOT
(-0)
(12)
+

Kā aplokā iekļūs zāles pļāvējs? Par tehniku i nerunāsim, būs jālec pāri barjerām ar izkapti :D

magone
16:18 | 17/07/18
ZIŅOT
(-0)
(2)
+

...un to mums netrūkst:)

K
15:38 | 17/07/18
ZIŅOT
(-0)
(7)
+

Tur ir tāda liela piekarmā atslēga, lai var ielaist aplokā:)

Cirpējs
15:32 | 17/07/18
ZIŅOT
(-0)
(8)
+

Vajadzēs ielaist aitas! :D

Secinājums.
22:29 | 17/07/18
ZIŅOT
(-9)
(4)
+

Nu beidzot kādam pietika prāts uzstādīt normālas, drošībai atbilstošas barjeras.

pilsētnieks
22:04 | 18/07/18
ZIŅOT
(-0)
(8)
+

Gribu paturpināt ielu remonta tēmu. Lielajā ielā ietvi no brauktuves nodalīja kalti granīta akmeņi - stabilas un gandrīz mūžīgas ielas malas. Uzsākot remontu, visas tika izņemtas. Pēc remonta redzams, ka visur ir visai nosacītas kvalitātes betona apmales, un granīta bluķi nekur nav novietoti. Lielā iela top tik bezpersoniska, tik neinteresanta. Kaut akmeņus būtu atpakaļ nolikuši, tad vismaz būtu kāda odziņa, kaut kas no dabas. Ir iespaids, ka atbildīgajos cilvēkos trūkst liepājnieka izjūtas, lai lolotu kaut ko savu, kas Liepāju atšķir no pārējiem.

Oļegs
00:43 | 21/07/18
ZIŅOT
(-2)
(3)
+

Kādā sakarā sumbri komentē plānošanas procesus pilsētā, pa priekšu vajag pabeigt vismaz palīgskolu un tad iesaistīties pilsētas plānošanā!

tur
00:11 | 23/07/18
ZIŅOT
(-0)
(1)
+

jau tā lieta ka sumbri plāno un kā redzams arī paši raksta jūsmīgus komentārus

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki