Lai attīstītu tramvaju infrastruktūru Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, 2014.–2020.gada plānošanas periodā būs pieejami 96 miljoni eiro Kohēzijas fonda (KF) līdzfinansējuma.

Par to aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā.

Šāds plāns šodien apstiprināts valdībā un paredz īstenot projektus pilsētās, kurās tiek veikti pasažieru pārvadājumi ar tramvaju – Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, šajās pilsētās izbūvējot vai uzlabojot kopumā vismaz astoņu kilometru tramvaju sliežu līniju.

Rīgā plānots izveidot jaunu tramvaja maršrutu Skanstes rajonā un iegādāties zemās grīdas tramvajus. Daugavpils pilsētā pasākuma ietvaros ir plānots izveidot jaunu tramvaja maršrutu Forštadte–Stacija, veikt jauna posma izbūvi Vasarnīcu iela–Veselības iela–Daugavpils reģionālā slimnīca, kā arī atjaunot tramvaju vagonu parku. Arī Liepājā ir plānots uzlabot tramvaju infrastruktūru un iegādāties jaunus tramvaju vagonus.

Kopējais pasākuma plānotais KF līdzfinansējums ir 96 miljoni eiro. KF līdzfinansējums nepārsniegs 85% no projekta attiecināmajām izmaksām. Lielā projekta īstenošanai Rīgas pašvaldībā KF līdzfinansējums būs līdz 70 miljoniem eiro, savukārt pārējo projektu īstenošanai Daugavpilī un Liepājā – līdz 13 miljoniem eiro vienam projektam.

Projektu īstenošanas maksimālais termiņš noteikts 2023.gada 1.augusts.

Projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu organizēs Centrālā finanšu un līgumu aģentūra.

Šos pasākumus paredz Satiksmes ministrijas izstrādātais noteikumu projekts "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru" pasākuma "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta)" īstenošanas noteikumi", kurus šodien atbalstīja valdība.

Kā ziņots, turpmāko gadu laikā Rīgā ir plānots izbūvēt jaunu tramvaja līnijas posmu, kas savienos 6.tramvaja maršrutu un 5., 9.tramvaja maršrutu, lai nodrošinātu videi draudzīga elektrotransporta kustību Skanstes ielā, aģentūrai LETA pastāstīja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" preses pārstāvis Viktors Zaķis.

Plānots, ka līnija tiktu izbūvēta pa maršrutu Pērnavas iela–Senču iela–Zirņu iela–Skanstes iela–Sporta iela. Jaunā posma garums plānots aptuveni 3,6 kilometri. Tāpat plānots rekonstruēt 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūru līdz pilsētas centram, kā arī tramvaju depo teritorijā Brīvības ielā 191. Rekonstruējamā posma garums plānots aptuveni trīs kilometri.

Projektā paredzēta arī 12 zemās grīdas tramvaju iegāde.