Ziņot redaktoram

Šis teksts tiks nosūtīts portāla administrācijai, lai izlabotu, precizētu vai papildinātu rakstu.

Cietums Liepājā. Vajadzīgs tāpat kā teātris?


atlikušas 250 zīmes


Cietums Liepājā. Vajadzīgs tāpat kā teātris? (22)

Autors: Sarmīte Pujēna
Ceturtdienā, 11. septembrī, 2014 | BIRKAS: cietums , Ģirts Kronbergs , Jānis Vilnītis , Elita Kosaka , Ivars Kesenfelds , Herberts Laukšteins
Izdrukāt Ziņot
FOTO: Modris Helds

Piektdien, 12.septembrī, Liepājā ierodas Tieslietu ministrijas un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonas, lai pārrunātu jaunā cietuma būvniecības ieceri.

Aptaujājot vairākus pazīstamus un aktīvus liepājniekus, lai uzzinātu, kāds ir viņu viedoklis par iecerēto cietuma būvniecību Liepājā, redzams, ka šai idejai ir gan pretinieki, gan atbalstītāji.

Elita Kosaka, juriste: „Mans viedoklis ir krasi negatīvs! Pirmkārt, ideja nav tikusi apspriesta ar sabiedrību, un tas kārtējo reizi parāda, ka Liepājas domei ir dziļi nospļauties uz liepājnieku viedokli. Ja runā par jaunām darbavietām, tad Liepājai ir visas iespējas dabūt tās citās jomās, piemēram, par kūrorta attīstību visu laiku tikai runā, bet nekas nekust no vietas! Treškārt, daži sodu izcietušie noteikti izteiks vēlmi, un saskaņā ar likumu pašvaldībai viņiem būs jāpiešķir dzīvoklis. Vai mums to vajag?”

Ģirts Kronbergs, deputāts: „Neatbalstu cietuma būvniecību. Šis jautājums nav izdiskutēts – ne, kā tas ietekmēs Liepājas attīstību, ne – kurā vietā to labāk būvēt.

Neviens arī nevar pateikt, kādas sekas būs tam, ka Liepājā akumulēsies „kriminālā enerģija”, jo sodu izcietušie nekur tālu prom nedosies, tāpat te pastāvīgi uzturēsies viņu tuvinieki, kas brauks apciemot ieslodzītos...”

Herberts Laukšteins, teātra direktors: „Esmu diletants šajā jautājumā – man nav pietiekami informācijas. Taču, ja esam civilizēta valsts, jauni cietumi mums ir jābūvē. Vai Liepājā? Kaut kur jau tiem jābūt...

Domāju, ka normālā pilsētā jābūt gan teātrim, gan cietumam. Manuprāt, nekādas briesmas nedraud – no cietuma neviens taču apkārt neklejos.”

Jānis Vilnītis, deputāts: „Līdz šim biju svārstīgs, bet, saliekot visus plusus un mīnusus, sliecos uz to pusi, ka šis projekts Liepājai nav labs. Taisnība ir Uldim Seskam par divām lietām: par investīcijām un darbavietām. 60 miljoni eiro nav maz, un tas nozīmē iespēju kādiem cilvēkiem strādāt un pelnīt. Tas arī nozīmē vecā cietuma likvidāciju un to, ka, būvējot cietumu, tajā pilsētas daļā tiks sakārtotas ielas, izbūvēta infrastruktūra. Tāpat jaunajā cietumā paredzēts nodarbināt ap 450 cilvēkiem, no kuriem mazākā daļa – 210 – būs apsargi, pārējie – pedagogi un dažādi citi speciālisti.

Tomēr „pret” argumentu ir vairāk. Tagad mums ir pat ne cietums, bet iepriekšējās izmeklēšanas izolators – neliels, vēsturisks, pierasts, nevienam netraucē. Pretī mēs saņemsim cietumu, kura maksimālā ietilpība ir pusotrs tūkstotis ieslodzīto. Tāda Liepājā nav bijis, un tas nozīmē pilnīgi citu infrastruktūru: te bruks viņu draugi, radi, „biznesa partneri”. Esmu mācījies Jelgavā, ko agrāk sauca par studentu un cietumnieku pilsētu, un zinu, kādi darboņi tur uzturējās. Arī te viņi pirks īpašumus, lai būtu tuvumā un uzturētu kontaktus ar cietumniekiem.

Liepāja sevi pasludinājusi par kūrortpilsētu, bet tūristu piesaistē mēs esam tikai sākumstadijā. Vai šādā brīdī ir pareizi saistīt kūrortu ar cietumu, kas rada bailes, nedrošību, depresiju? Ar kapiem pilsētas attīstība ir nobloķēta dienvidu virzienā, tagad ar cietumu gribam to aizkavēt ziemeļu virzienā. Ja domā vismaz 20 – 30 gadus uz priekšu, šo projektu nevar atbalstīt. Tāpēc es balsošu pret. Tikai tam nebūs lielas nozīmes, jo zeme pieder valstij un arī projekts ir tās pasūtījums. Vienīgais, ko saskaņos pašvaldībā, būs būvprojekts.

Ivars Kesenfelds, uzņēmējs: „Diemžēl neesmu apveltīts ar Rukutes kudzes specifiskajām spējām uztvert īpašus starojumus dažādās Liepājas vietās. Cik saprotu, katram tas nav lemts un varbūt tā arī labāk un veselīgāk...

To, ka Liepājā būtu vēlams attīstīt kurortoloģiju, neviens jau neapstrīd. Bet, manuprāt, cietums un kūrorts jau viens otru neizslēdz. Nebūvē jau to cietumu blakus jaunajai koncertzālei  “Lielais Dzintars” vai Jūrmalas parkā blakus veloceliņam, bet Velnciemā. Pēc manām domām, šī ažiotāža ap cietuma būvniecību ir atsevišķu cilvēku izlikšanās svētākiem par Romas pāvestu. Ja jau dažs labs liepājnieks uzskata, ka viņš dzīvo tik tiklā vidē, kurā nav vietas tādai iestādei kā cietums, tad lai ierosina valdību nopirkt soda izciešanas pakalpojumus citā ES valstī, piemēram Vācijā.

Ja nopietni, tad mūsu pilsētā ir  aktuālākas lietas, par kurām vajadzētu publiski diskutēt, piemēram, par koksa rūpnīcas būvniecību, par SIA “Liepājas enerģija” saimniecisko darbību, vai par izglītības kvalitāti Liepājas skolās utt.

Bet, ja notiktu  brīnums un cilvēks tiešām spētu izmērīt to “negatīvo-pozitīvo” starojuma bilanci, tad es nebrīnītos, ka  atšķirība starp cietumu sabiedrību un pārējo cilvēku sabiedrību nebūtu liela.

Cilvēks ir gan tas, kas izcieš sodu, gan tas, kas to neizcieš. Protams, gan vienā, gan otrā variantā ir izņēmumi.


Sludinājums

7777
23:43 | 11/09/14
ZIŅOT
(-3)
(15)
+

Kesim tātad patīk cietumi.

cufte
23:49 | 11/09/14
ZIŅOT
(-3)
(7)
+

ja nu kas tad tepat varēs atsēdēt..:D

pro
08:09 | 12/09/14
ZIŅOT
(-4)
(5)
+

bez teātra var iztikt,bet kur pārziemot nabaga klaidonim...

to 00
09:04 | 12/09/14
ZIŅOT
(-1)
(5)
+

Cilvēki runā, ka Tu esot liels muļķis.
Nekas personisks, bet cilvēki tā runā.

00
08:31 | 12/09/14
ZIŅOT
(-2)
(8)
+

Domes 2. stāva vestibilā. Cik cilvēki runā, tad metalurga īstie īpašnieki nav tie ukraiņi, bet vietējie bāleniņi un arī uldis ir starp viņiem.

Fretka 2014
08:10 | 12/09/14
ZIŅOT
(-4)
(23)
+

Ļoti labi visus problēmas aspektus noformulējis Jānis Vilnītis. Tur nav emociju, bet konkrēti apsvērumi, kuriem nevar nepiekrist.

to fretika
08:28 | 12/09/14
ZIŅOT
(-17)
(8)
+

Visnormālākais ir Laukšteina un Keša viedoklis par lietu kārtību. Vilnītis tikai muld muldēšanas pēc, jo kaut kādīgi jau jābūt opozīcijā.

:)
09:03 | 12/09/14
ZIŅOT
(-7)
(9)
+

Kesi, es Tavā priekšā noņemu cepuri par šīm atziņām. Pat neskatoties,ka esmu vairāk Tev opozicionārs citos jautājumos.
Šie vārdi (kaut arī ar lielu ironijas devu) daudziem domājot par šo jautāmu vajadzētu atcerēties:
''.....Ja jau dažs labs liepājnieks uzskata, ka viņš dzīvo tik tiklā vidē, kurā nav vietas tādai iestādei kā cietums, tad lai ierosina valdību nopirkt soda izciešanas pakalpojumus citā ES valstī, piemēram Vācijā.''

Glūņa
09:42 | 12/09/14
ZIŅOT
(-13)
(4)
+

Teikšu to pašu ko pagājušajā diskusijā, Tautieši padomājiet par saviem bērniem, radiem un citiem tuviniekiem kuriem liktenis būs lēmis pavadit kādu laiku šajā iestādē. Vai viņiem nepināktos cilvēcīgāki sadzīves apstākļi kā daudziem patreiz brīvībā. Nenoskaudīsim viīem šo mazo prieciņu.

xt
10:21 | 12/09/14
ZIŅOT
(-2)
(6)
+

Nedomāju ka tik ātri to cietumu uzbūvēs, gan jau ka tas ir tikai kārtējais naudas apmazgāšanas projekts kuru stiept gadiem, jo praktiski jau Latvijai naudas nav. Un nekas grandiozs uzbūvēts nebūs, arī ja sadomātu ko būvēt. Tā ka tauta var nesatraukties. Tāpat kā ar Rožu Galeriju centrā. Tie projekti ir tikai tautas pakaitināšanai un lai projektētāji var nauraust piķi...

!!!
12:58 | 12/09/14
ZIŅOT
(-1)
(10)
+

Ir taču vērts ieklausīties! Pat ja cietums dod darba vietas, vai tāpēc jāsazombējas un jāskatās tik šauri, neredzot, kādi riski pieļauti un kādas iespējas tiek laistas garām! Liepājai nepieciešami vairāk izglītoti cilvēki, tad arī Liepāja attīstītsies!

nesaprot
14:03 | 12/09/14
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

nesaprotu par ko ir runa

op
14:13 | 12/09/14
ZIŅOT
(-3)
(0)
+

cietumu liepajai....neludzam pieprasam....

uzskatu
14:17 | 12/09/14
ZIŅOT
(-1)
(10)
+

Uzskatu, ka pilsētai būs papildu slogs - ''termiņu atsēdējušie'', kam būs jāierāda dzīvokļi, būs arī daudzi, kam nebūs , kur doties - tie paliks šeit kā klaidoņi... no kā viņi pārtiks? Paši varat izdomāt... Es uz tādu kompāniju skatos pretējā mājā - katru dienu sēž uz soliņa dzerdami, ''cietuma zīmogs'' sejā.... Acīmredzot, tajā mājā dzīvo tikai viens oficiāli, bet ''tāds-tādu' pievelk. Te nav runa par neskaidrām enerģijām, tie ir dzīves likumi. Un, kur mīt daudz noziedznieku, noziedzības līmenis paaugstinās. Kesenfelds ironizē, jo attiecina situāciju laikam uz sevi, bet es domāju par noziedznieku lielāko daļu. Parasti viņi nevar ievērot kaut elementāru dzīvesveidu , bet apkārtējiem tas nozīmē dzīvot kopā ar dzērājiem, zagļiem, narkomāniem.... Cik mājas vēl Liepājā jāuzspridzina ? (domāju pēdējo gadījumu ''Laumas'' rajonā)

A.H.
14:27 | 12/09/14
ZIŅOT
(-1)
(15)
+

Es esmu kategoriski pret cietuma būvniecību Liepājā. Man šķiet, Liepājas lielākais mīnuss pašlaik ir nespēja noturēt jauniešus un jaunās ģimenes šeit uz vietas. Jaunieši aizplūst uz Rīgu, jaunās ģimenes meklē labākas darba iespējas Rīgā vai ārzemēs. Cietuma būvniecība Liepājā tikai veicinās to, ka pilsētā vairāk apgrozīsies kriminālu aprindu ļaudis veikalos, klubos, parkos, uz ielas utt. Un diez vai tā ir tā labvēlīgākā aina ģimenes mīlošai pilsētai, kur ar prieku un drošību sirdī audzināt bērnus. Tieši cietuma būvniecība man liek pārdomāt, vai vēlos šeit palikt uz dzīvi.

Nacionālā Apvienība
18:48 | 12/09/14
ZIŅOT
(-15)
(1)
+

Mēs uzskatām, ka Liepājā vajag cietumu. Tas ir milzīgs izrāviens pilsētas attīstībā, un darbavietu donors simtiem liepājnieku. Pilsētai ir jāaug un jāattīstas! Par latvisku Liepāju!

!!!
17:48 | 15/09/14
ZIŅOT
(-0)
(4)
+

Kāpēc izvēlēta Liepāja? Minēja iemērotu infrastruktūru! Neticu! Kāpēc neapskatīja loģistiski daudz labākas vietas - Irbeni, Gardeni un Skrundas bijuši militāro pilsētu! Tur kauc pēc investīcijām un ņemot vērā to mantojumu, arī piemērota vieta! Liepājā Tosmare, Karosta, tā jāveido par kūrorta zonu! Tas ir ļoti tālredzīgi! Cietums ir ļoti tuvredzīgi! Protams, 60 miljoni visiem var aizliet acis, bet ar kūrortu iegūs daudz vairāk, tur ir augstāka pievienotā vērtība!

Eventuāli jaunā cietuma kamera
21:13 | 18/09/14
ZIŅOT
(-0)
(6)
+

Ņemot vērā Kesenfelda kunga lielo pieredzi uzturoties cietumos, protsams, ar skatu nākotnē, kad tiks atklātas viņa afēras ar gleznu kopijām, Liepājas cietumā būs labāk sēdēt, nekā tur, kur viņš bija iepriekš! Lai viņam izdodas!

ar prieku Nacionālai Apvienībai
21:29 | 22/09/14
ZIŅOT
(-0)
(0)
+

Mēs, Nenacionālā Apvienība, piekrītam un atbalstām, pilsēta līdz ar cietuma uzbūvi izaugs un izveidosies par īstu metropoli! i Un, ja cietumā sdasēdinās visus tos lielos Latvijas vietējos izzadzējus, tad varam runāt par Par latvisku Liepāju! Urā! Neaizmirstam karodziņus piestiprināt!

Nenacionālā Apvienība
21:33 | 22/09/14
ZIŅOT
(-0)
(3)
+

Mēs arī uzskatām, ka Liepājai vajadzīga suņu kapsēta, un tai nebūt nav jābūt Grobiņas novadā, bet Liepājas pilsētas apkārtnē, uz zemes, kas pieder pilsētai!
Kāpēc mēs maksāsim tagad tam glumajam Priedolam?

tam Herbertam Laukšteinam
21:12 | 25/09/14
ZIŅOT
(-0)
(2)
+

Ja Tu sevi uzskati par diletantu (Tu protams maigi izsakies par sevi) , tad neņemies komentēt lietas, par ko Tev nav ne mazākās jēgas! Lasot dažādus rakstus ar taviem izteikumiem rodas pārliecība, ka Liepājas teātrim direktors tieāšm ir ļoti neinformēts un diletantiski domājošs par Liepājā un arī teātra mākslinieciskajā vidē notiekošajām lietām! Neforši un kārtējie mīnusi visai Liepājai!

777
21:55 | 26/09/14
ZIŅOT
(-0)
(1)
+

KIesis balso par, jo ir ķerts ne tikai uz cietumiem, bet vispār šauri noslēgtām telpām! Tās ie tādas dīvainas mājnijas, arī Promenādes hotelī viņam ir tāda maza istabiņa izvēlēta ar ķieģeļu sienām, nui tieši tāda kā cietuma kamera! Kā dzirdēts, vņš vēl esot aerī mākslas pazinējs! Piekrītu! Viņš savā laikā visus savus "mākslinieciski saglabātos" gružus ( piemēram, tapešu ruļūs par 0,34 kapeikām rullī) no mājas šķūnūīša iesmērēja Liepājas pašvaldībai par bargu naudu dažādu domes kūrēto ēku remontos! Tiešām liels eksperts par cietumiem! Un labdaris........!!!!

Pievienot komentāru

KOMENTĒT
Es, pievienojot, šo komentāru, piekrītu portāla lietošanas noteikumiem.
* Obligāti aizpildāmie lauki